Thursday 14 October 2010

Solat..Mati..

Dalam mengharungi kehidupan ini, aku masih lg lalai dengan tanggungjawabku.. tanggungjawabku pada yg MAHA ESA. Perkara yg "WAJIB" aku abaikan, kadang2 dilakukan, kadang2 diabaikan.. Ya Allah.. Apa dah jadi pada diri hamba mu ini, lemah dan lalai. Entah bagaimana MATI ku kelak? Dan dalam hidup didunia ini, belum tentu amalan solat ku itu sempurna, aku melakukan mengikut syarat je, janji aku lakukan tanggungjawab itu, tp pada hakikatnya apa yg aku lakukan tu sempurna atau tidak..JAHILnya aku ini.


Tiba masa dalam diri ini untuk ubah segalanya, kita belum tentu tahu sampai bila hidup kita di Dunia ni, antara kita MATI selepas Muda or kita MATI semasa Muda, Mati tidak mengenal akan siapa dia, siapa2 akan MATI, cuma belum sampai masa nya dan tiada siapa pn yg terlepas daripada MATI..



Cuma niatkan dalam hati untuk ubah diri kita, untuk kita mati sebagai hamba yg mulia di sisi nya, sebagai tetamu di rumahnya, sebagai kehidupan kekal bersamanya dan menikmati ganjaran yg kita kumpul didunia ini untuk dituntut diakhirat kelak... Hanya pada mu aku meminta dan kepada mu aku memohon YA ALLAH.

No comments:

Post a Comment