Friday 15 October 2010

Muhasabah Diri...


Dalam perjalanan ini aku banyak melalui liku2 kehidupan yg paling mencabar diri, bangun jatuh adalah lumrah kehidupan, umpama fakir yg tiada apa2 harta.. susahnya kehidupan ini hanya Allah sahaja yg tahu, hanya Allah sahaja yg mengetahui. Kadangkala aku sendiri mengalah dan menyalahkan akan takdir ini, "mengapa kehidupan aku tidak seperti insan lain?" kenapa orang lain hidup dengan kemudahan yg sedia ada.
Aku menyalahkan takdir, sedangkan aku tahu, itu adalah sebahagian dari dugaan yg Allah berikan keatas aku kepada HAMBANYA. Aku rasakan tiada KEADILAN dalam dunia ini..YA ALLAH..Jahilnya aku, BODOHnya aku, kau yg mencipta aku, kau yg menghidupkan aku dan kau kelak akan meMATIkan aku.. tapi kau masih syg akan hamba mu ini, sekiranya tidak, sudah lama aku diMATI kan dan terima akan pembalasan kau di AKHIRAT kelak. YA ALLAH... aku memohon keampunan kepada mu, tunjukkan aku jalan kebenaran dan mudahkan aku dengan segala urusan aku didunia ini mahupun diAKHIRAT kelak...AMIN...


Manusia ini memang selalu dan terlalu mengikutkan perasaan sehingga dia sanggup bertindak diluar kawalan. Aku bersyukur kerana dilahirkan sebagai seorang MUKMIM, kerana ISLAM itu indah dan adil, nescaya ISLAM lah agama yg benar2 suci.. Buka kan pintu hati ini akan aku sentiasa dilembutkan akan hati dan sentiasa taat dan patuh kepada agamamu YA ALLAH..kerana tiada TUHAN yg disembah melainkan ALLAH dan NABI MUHAMMAD S.A.W itu pesuruh ALLAH.


2 comments: