Tuesday 12 October 2010

Jalan ini..

Selama perjalanan hidupku selama 29 tahun, banyak perkara2 yang aku lalui, banyak benda yang aku lakukan..entah berapa banyak DOSA ku didunia ini, mungkin tidak terkira nilainya.. entah berapa banyak PAHALA yang aku kumpul untuk bekalanku di "AKHIRAT" kelak..?? Bagai mana inginku menebusnya?? Aku terlalu naif..terlalu Jahil..terlalu lemah.. berapa banyak ilmu yang aku genggam? berapa banyak lafazan ayat2 suci Al-Quran yg aku lafazkan..? Ya Allah.. aku leka, mengejar DUNIA yg memang tiada gunanya, yang belum tentu untuk aku bahagia di tempatmu, yang belum tentu aku layak ke rumah mu Ya Allah.. sememangnya aku tidak layak untuk mu Ya Allah..


Herm.. Tapi sanggupkah aku ke NERAKA mu...?? TIDAK SANGGUP!!!!! Terasa roma di setiap tubuh ini bergelora..betapa dahsyatnya Ya Allah.. tidak dapat ku bayangkan akan seksaannya. Jeritan, tangisan yang terlalu perit..cukup lah aku membayangkan kesakitan didunia ini, kepanasan didunia ini bagaimana, walau tidak setanding dengan apa yang kau berikan pada mereka yang leka dengan hidupnya didunia.. erm.. baru ku sedar akannya dan kuharapkan ku tidak terlewat untuk menyembahkan diri kepada mu Ya Allah..

Permudahkan segala urusan ku didunia ini...perbanyakkan lah amal jariah ku sebagai bekalan yg tidak putus2 untukku disana kelak..hanya engkau yang mengetahuinya, hanya engkau yang menjanjikannya...

Segala kebesaran hanya pada mu.. Amin Ya robbal alamin..

No comments:

Post a Comment